Propostes didàctiques

Viure un bombardeig és una proposta adreçada a l’alumnat de 4t d’ESO que té relació amb el currículum de les Ciències Socials. L’activitat es pot portar a terme com una ampliació del contingut d’aquesta matèria, però també es pot realitzar en el marc d’un treball per projectes més general.

Autores: Carme Botifoll Benasat i Rosa M. Lóbez Rosell


Viure la postguerra és una proposta didàctica adreçada a l’alumnat de 4t d’ESO. El contingut que es treballa té relació fonamentalment amb el currículum de les Ciències Socials d’aquest nivell educatiu. L’activitat es pot portar a terme com una ampliació del contingut d’aquesta matèria, però també es pot realitzar en el marc d’un treball per projectes més general.

Autores: Carme Botifoll Benasat i Rosa M. Lóbez Rosell


Auschwitz, Mauthausen i les víctimes del nazisme és una proposta dirigida a l’alumnat de 4t d’ESO per treballar un aspecte del feixisme i de la Segona Guerra Mundial, els camps de concentració nazis, i també la poc coneguda deportació de catalans cap aquests camps de la mort.

Autor: Jordi Pons


L’univers concentracionari nazi. Treballs forçats, holocaust jueu i republicans espanyols és una activitat de recerca, reflexió i aprofundiment pensats per a la matèria d’Història del Món Contemporani de 1r de batxillerat.

Autor: Jordi Pons


La repressió franquista i els catalans als camps nazis és una breu proposta didàctica pensada i adaptada al contingut i les exigències del darrer curs de batxillerat (2n). Permet treballar la repressió franquista i l’impacte de l’aliança Franco-Hitler sobre els republicans exiliats a França, a partir d’històries personals amb documentació de primera mà.

Autor: Jordi Pons


Fem memòria i el Personatge del mes són un recurs fàcil d’utilitzar a l’aula. Aquestes són algunes propostes per treballar a l’aula que els fets i personatges que publiquen periòdicament..